iPhone OS 4.0 Beta 3’ü yükleme

Bildiğiniz gibi Apple geçtiğimiz günlerde iPhone OS’un yeni sürümü olan 4.0’ı tanıttı. Gelişmeler gerçekten de çok iyi. Fakat resmi sürümün çıkması Ağustos’u bulacak. Ben de dayanamadım ve geliştiriciler arasına girip beta sürümünü indirdim. Kurdum ve denemeye henüz daha yeni başladım. Bu konudaki deneyimlerimi sonra paylaşacağım ama şimdi bu işlemleri nasıl gerçekleştireceğinizi yazacağım. (Bu arada, developer olmaktan kastım, 99 dolar verip yazılım yayınlama ve telefona atma lisansı almanız. Bu size aynı zamanda 4.0’ı da indirme ve deneme imkanı sağlıyor. Yoksa zaten eski sistemde simülatör ile yazılım geliştirmeye devam edebilirsiniz.)

Yazıda nasıl bir Apple developer olacağınız yazmayacak. En azından bu konuda herhangi bir link bulamayacaksınız. Eğer bunu yapamıyorsanız zaten hiç bu işlemleri gerçekleştirmeyin çünkü maksimum 1 hafta sonra bu işlemi nasıl geri çevireceğinizi anlatacağım ve işler biraz daha karışacak. Eğer hali hazırda iPhone developer değilseniz ya da daha önce bu tarz işlemleri gerçekleştirmemişseniz, Ağustos ayındaki son sürümü beklemek iyiliğinize olacaktır.

Başlamadan önce son bir kez telefonunuzu iTunes’a bağlayın ve eşzamanlayın. En son telefonunuzdaki ayarları olduğu gibi yeni işletim sistemine de aktarmak istiyorsanız bunu öncelikle iTunes’a aktarmanız gerekiyor çünkü restore işlemi esnasında telefonunuzdaki her şey silinecek.

Adım 1: Apple Developer olarak kaydolma.

Apple’ın sitesine giriyorsunuz. iPhone Dev Center’a gidip developer olmak için başvuruyorsunuz. Sizden bir Apple Developer Hesabı yaratmanızı isteyecek. Çok basit bir şekilde bunu da yapıyorsunuz. Sonrasında Enroll deyip, Apple’ın hazırladığı yolları izleyerek kolay bir şekilde developer oluyorsunuz. Maalesef Türkiye’den geliştirici olabilmek için kredi kartı bilgilerinizi Apple’a fakslamanız gerekiyor. Bunun için güvenli bir yer seçmenizi ya da limiti az olan bir kart kullanmanızı tavsiye ederim. Normalde 3-5 iş günü diyor onaylamak için ama benimki aynı gün onaylandı. Cuma günü olmasına rağmen. Adamlar çalışıyor.

Adım 2: Apple’ın sitesinden iPhone OS 4.0 Beta 3’ü indirme.

Bu yapacağınız en basit işlemlerden biri.

http://developer.apple.com/iphone/index.action#downloads

Bu linke tıklayın ve oradan iPhone OS 4.0 Beta 3’ün cihazınıza uygun olanını seçin.(Eğer sisteme giriş yapmamışsanız önce giriş için Apple ID ve şifre ister girin ve bu URL’yi açacaktır.) Eğer 3GS’iniz yoksa pek girmeyin bu işlere çünkü diğer cihazlarda pek verimli değil ve çok bir yenilik de göremiyorsunuz. Eğer sadece denemek için indirmediyseniz, yazılım geliştirmek için SDK’yı da indirin. 2-3 ay sonra 4.0 çıktığında uygulamalarınızı hızlı bir şekilde güncelleyebilirsiniz bu sayede.

Adım 3: İndirilen dosyayı çıkarın.

İndirdiğiniz dosyaya çift tıklayın ve açılan penceredeki dosyayı masaüstüne kopyalayın.

Adım 4: iPhone OS 4.0 Beta 3’ü kurma.

iTunes’u açın. Telefonu bilgisayara bağlayın.

Alt/Option tuşuna basılı bir şekilde Restore deyin. Bu size bir pencere çıkaracaktır. Buradan iPhone OS 4.0 Beta 3’ün setup’ını(iPhone2,1_4.0_8A260b_Restore.ipsw) çıkardığınız yerden bu dosyayı seçin(Tavsiyem kolay olması için hep masaüstünüzde yapın bu işlemleri.).

Bu restore işlemini başlatacaktır. Biraz zaman alıyor. Zaten ilerleme çubuğunu göreceksiniz. Ardında telefon otomatik başlatılacaktır.

Adım 5: Bilgileri yedekten yükleme.

Telefonu açtıktan sonra otomatikman iTunes’da hangi back up dosyasından geri alayım diyecektir. Burada otomatik en son yedeğiniz seçilidir. İsterseniz devam deyin, isterseniz de ayarlarınızı şutlayıp fabrika ayarlarında kurun. Ama neden böyle bir şey yapmak isteyesiniz, bu sebepten direk continue deyin.

Bu işlem de bittikten sonra telefonu otomatik Sync yani eşzamanlama yapacaktır. Bu işlem telefonu daha önce ne kadar doldurduğunuza göre değişebilir. Mesela benim tamamı doluydu ve hala geri almasını bekliyorum 🙂

Oh be sonunda bitti. (Bu işlemi 1-2 hafta sonra baştan yapacak olmak gerçekten düşündürüyor… Umarım 4.0’da sorun yaşamam da geri almak zorunda kalmam)

Sonuç

Uygulamalarınız muhtemelen karman çorman olacaktır….. derken sonunda bunu düzeltmişler diye bir sevinç çığlığı atabilirsiniz. Tam da eskisi gibi belirdiler çok mutlu oldum :). Ayrıca nasıl bir yedeklemeyse; son çağrıları bile yedeklemiş, vay be. Öncelikle hangi uygulamaların çalıştıklarını bulun ve çalışmayanları silin. Zaten iTunes’da uygulamalar bölümünde duracaklarından fazla kalabalık yapmalarına gerek yok.

Şimdi istediğiniz gibi kurcalayabilirsiniz. Ben şimdiden başladım bile.

Oh my god. It’s multitasking…

Holly ghost. I changed my wallpaper.

Holly shit. It is great.

He he. Biraz kafa bulayım dedim, daha adam gibi kurcalamadım. Yakın zamanda bu yazımı da hem buradan hem ceplab.com’dan hem de pclabs.com.tr’den  okuyabilirsiniz.(Gerçi pclabs zaten ceplab’a yönlendirilecek ama neyse 🙂 )

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Ekran görüntüsü koyamadığım için üzgünüm ama bir heyecanla kurduğum için alamadım ekran görüntülerini. Zaten işlem basit olduğundan bu yazı yetecektir. Bir sorun olursa yorum yazmaya çekinmeyin.

(Not: Yedekleme gerçekten beni benden aldı. Uygulamaların hemen hemen tamamı çalışıyor. Bazıları çalışmıyor adam gibi ama onlar eski sistemde de pek stabil değillerdi zaten. Beta 2’den bu yana yol alınmış belli ki. Geri alır mıyım eski versiyona onu bilemiyorum ama çeviri de olsa size bu yazıyı da aktaracağım keza 4.0 ile sorun yaşayanlar, favori yazılımı çalışmayıp geri 3.1.3’e dönmek isteyenler olacaktır.)

8 Cevaplar

  1. hasan dedi ki:

    merhabalar arkadaşım benim iphone 3gs le bi sorunum var bu sorunla ilgili forumlardan yardım ararken senin yazını gördüm . sorunum şu. bendeki iphone 3gs de normal olarak kullandığım 3,1 versiyon vardı gecenlerde i tunes tan yeni versiyon 4,1 indirdim ve iphone yükleme yaptım yükleme yaptıktan sonra telefonum kilitlendi sim kart falan hiç bişey görmüyo artık resmen ceset oldu. telefoncu bi kaç arkadaşa sordum 4,1 versiyonundan eski haline dönüş yapılanamadığını yeni versiyonun türkiede kırıldıktan sonra açılabileceğini söylediler. ama benim buna anlam veremedim nasıl olurda eski versiyon tekrar yüklenemiyor yada geri dönüşümü olmuyor. bendeki telefon yurtdışından gelme ve pasaportla burada açtırıldı . bu konuda yardımcı olabilrmisin . yukarıda formda yazdığn açıklama bu sorunumu çözermi yardımcı olabilirsen sevinirim şimdiden teşekürler

  2. D.D.Güçlü dedi ki:

    Merhaba,
    Netleştirmek adına sizden birkaç soruma cevap vermenizi isteyeceğim, ardından yardımcı olabilirim,
    Hangi ülkeden geldi?
    Daha önce telefon jailbreak yapılmış mıydı?
    4.1 sürümünü önermesi bundan 4-5 ay önceydi, geçenlerde diye bahsettiğiniz zaman bu mudur?
    Kilitlendi derken? sadece sinyal mi bulamıyor. Başka bir simkart takıp denediiz mi?

    Uyarı: Şu anda yeni sürüm 4.3, bu sorununuzu anlayana kadar lütfen bu sürüme güncellemeyin. En kötü ihtimalle 4.2.1 sürümünü yollarım size, telefonunuzu jailbreak yaparız ve kullanmaya devam edersiniz.

    lakin sorununuz telefonun işletim sistemi ile alakalı değil gibi, tamamen kaydettirme ve GSM operatörü ile oluşan bir sorun gibi. Belki de size geldiğinde bu jailbreak yapılmıştı, tam bilemiyorum bunu.

    Cevaplarınıza göre yeni önerilerle size yardımcı olmaya çalışacağım. Bir şekilde telefonunuzdaki sorunu bulur hayata döndürürüz merak etmeyin 🙂

  3. hasan dedi ki:

    öncelikle msj ımı cevapladığın için teşekürler arkadaşım. hangi ülkeden geldiğini tam olarka bilmiyorum ama arkadaş aracılığı ile geldiği için ingiltere diye hatırlıyorum. geçenlerde dedğim zaman kısmı ise 1 hafta öncesi yaklaşık. ilk etapta iphone hiç bi şekilde açılmıyodu daha sonra telefoncu arkadaşa götürdüm o bi şekilde açmış ama sadece açılıyo hiç bi faaliyeti yok ne wireless tan internete girebiliyorum nede tel. hattını kullanabiliyorum sinyal yok başka kartla denedim açmıyoşu an ki yüklü olan versiyon telefonda görünen tam olarak 4,1 (8b117) tahminimce jailbreak yapılmış daha önceden yurtdışından geldiğinden dolayı arkadaş 2 ay kadar kullanmış türkiyede arkadaş açtırdı. ben hali hazırda arkadaştan aldım. ilgin için tekrar teşekür ederim

  4. D.D.Güçlü dedi ki:

    Şu anda baseband sorunu yüzünden telefonu kullanamıyorsunuz. Uğraşırım derseniz, internetten baseband’i nasıl kıracağınızı ve ardından jailbreak nasıl yapacağınızı anlatan siteler var. Yok uğraşmam derseniz, jailbreak artık yasal, bilen bir telefoncuya gidin ve durumu anlatın. Sizin hem sim kilidini kırdırmanız hem de jailbreak yapmanız gerekiyor, aksi halde hiçbir şekilde telefonu Türkiye’de kullanamazsınız. Sadece Jailbreak yapmanız yetmez yani. Kanada’dan almış olsanız oradan gelen telefonlar sim kilitsiz geldiğinden sorun olmuyor.

    Dediğim gibi bilen bir telefoncuya ya da tanıdığınıza yaptırmanız daha garanti olur ama uğraşırım derseniz siz de yapabilirsiniz. Ayrıca bir daha iTunes üzerinden yazılım güncellememeye dikkat edin, aksi halde yine aynı durum ile karşılaşırsınız. Telefonun hem baseband’ini kıracaksınız, hem jailbreak yapacaksınız, aksi halde ülkemizde kullanamazsınız.

  5. hasan dedi ki:

    çok teşekürler d. güçlü arkadaşım teşekürler verdiğin bilgiler için hafta içi bu sorunu halletmeye çalışacagım sonuç olarak dönerim ben yine size .

  6. Yılmaz dedi ki:

    Merhaba D.D.Güçlü

    Ben de iphone 3gs var. bundan yaklaşık 4 ay önce yazılımı itunes üzerinden güncelleştirdim. Fakat bir problem yok tu taki bugüne kadar. bugün telefonum kitlendi. ekranda usb kablo işareti var ve itunes ikon resmi var. her ne kadar telefonu pc ye bağladımsa bile itunes telefonu görmüyor. usb kablom çalışıyor fakat telefon kilitlendiği için hiç bir işlem yapamıyorum. Ne yapabilirim, yardım edebilirmisiniz? Teşekkürederim.

  7. D.D.Güçlü dedi ki:

    Merhaba, telefonu güvenli moda alarak başlatabilirsiniz sanıyorum. kapalı durumdayken, açma tuşuna basılı tutun bi 3-4 saniye, sonra aynı anda menü tuşuna da basın elinizi kapama tuşundan çekmeden bi 14-15 saniye, sonra da kapama tuşunu bırakın ve menu tuşuna basılı tutun. Bu telefonu safe mode’da başlatacaktır. Sonra iTunes’a takıp restore falan edersiniz belki.

  1. 1 Haziran 2010

    […] önce telefona nasıl iPhone OS 4′ü kurduğumu merak edebilirsiniz. Sizi buraya […]

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir